 |
 |
Linia kolejowa z Zag籀rza do Ustrzyk i dalej jeszcze jaki czas temu ttnia ruchem. Jednak od poowy lat dziewidziesitych zacza umiera. PKP rok w rok straszce zamykaniem kolejnych lokalnych linii przymierzay si tak髒e zlikwidowa i t. To , 髒e tak si nie stao zawdzicza trzeba jej midzynarodowemu charakterowi na odcinku do Chyrowa. Kolej do pewnego czasu 髒ya w oderwaniu od rzeczywistoci. Bilet do Chyrowa, Medzilaborzec kosztowa ogromne pienidze i nikomu si nie opacao go paci. Doszo do tego, 髒e now taryf ustalili konduktorzy i brali pienidze od pasa髒er籀w prosto do kieszeni. Spowodowao to nawet kilkakrotne kontrole na tej linii , bo wygldao- ze sprzeda髒y bilet籀w -i髒 nikt tym pocigiem nie je驕dzi. Pocztek nowego wieku spowodowa , i髒 PKP nieco spucia z tonu. Bilety staniay , a pocigi kursujce z Chyrowa do Zag籀rza i z powrotem zapeniy si pasa髒erami. Dostosowano te髒 godziny kurs籀w pocig籀w do potrzeb ludzi a nie PKP. Dzi mo髒na dojecha do pracy w Ustrzykach w normalnych godzinach, czyli przed si籀dm. W ruchu pasa髒erskim co drgno , gorzej byo z ruchem towarowym. miano si w miecie, 髒e pocig towarowy przyje髒d髒a do Ustrzyk raz w roku przywo髒c wgiel na zim. Widocznie z taryfami za przewozy te髒 kolej przesadzaa, bo bardziej opacao si wozi towary samochodami. Jednak i tutaj zaszo zmiana. Od pewnego czas plac skadowy zapenia si drzewem, kt籀re wywo髒one jest pocigami. Mo髒e to te髒 dobry znak dla tej linii kolejowej. Najlepszym byo by ponowne uruchomienie darzonej ogromnym sentymentem lini kolejowej z Zag籀rza przez Ustrzyki , Chyr籀w do Przemyla. Jak si m籀wi gdzie tam i to do wysoko myli si o takiej mo髒liwoci.
|